تعمیر موتور کولرگازی

تعمیر موتور کولرگازی | کمپرسور 100% تضمینی در تهران

تعمیر موتور کولرگازی در تهران یکی از خدماتی است که توسط تعمیرکاران برودت دانش و تجربه ارائه می‌شود. همیشه در این زمینه سؤالاتی مانند: تعمیر کمپرسور کولرگازی شامل چه مراحلی می‌شود؟ هزینه‌ی تعمیر تهویه‌مطبوع چقدر است؟ آیا تعمیر کولرگازی حتماً باید توسط تکنسین مجرب و متخصص انجام شود؟ و… مطرح می‌شود.

تعمیر موتور کولرگازی در تهران

اگر این روزها شما هم با خرابی موتور کولرگازی مواجه هستید قطع به‌یقین سؤالاتی از قبیل پرسش‌هایی که مطرح شد ذهن شما را به خود مشغول کرده است و در پی رسیدن به جواب‌هایی قانع‌کننده هستید. اگر بخواهیم پاسخی کلی به این پرسش‌ها بدهیم باید بگوییم  تعمیر موتور کولرگازی می‌تواند یک کار پیچیده و بالقوه خطرناک باشد که باید توسط تکنسین مجرب و باتجربه انجام شود. مراحل موردنیاز برای تعمیر موتور کولرگازی بسته به نوع موتور و ماهیت مشکل می‌تواند متفاوت باشد همچنین هزینه‌ی تعمیر موتور تهویه‌مطبوع باتوجه‌به مواردی که گفته شد متغیر است. چنانچه می‌خواهید به طور دقیق‌تر و جامع‌تر به پاسخ پرسش‌هایتان برسید در ادامه متن با تعمیرکاران برودت دانش و تجربه همراه باشید.

 

همچنین اگر به دنبال یافتن تکنسین مجربی برای تعمیر کولرگازی در تهران هستید، تعمیر کولرگازی در تهران می‌تواند برای شما مفید باشد.

تعمیر کولرگازی تعمیرکاران برودت و تجربه

از کجا بدانیم کمپرسور کولرگازی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد؟

به‌طورکلی علائم متعددی وجود دارند که نشان‌دهنده نیاز به تعویض و یا تعمیر کمپرسور کولرگازی هستند. در اینجا به برخی از رایج‌ترین این عوامل اشاره می‌کنیم:

  • هوای گرم: این مورد رایج‌ترین نشانه‌ی وجود مشکل در کمپرسور می‌باشد. کمپرسور وظیفه فشرده‌سازی مبرد و گردش آن در سیستم را برای خنک‌کردن هوا بر عهده دارد؛ لذا زمانی که مشاهده کردید کولرگازی به‌جای باد سرد، باد گرم تولید می‌کند سریعاً با یک تکنسین قابل‌اطمینان تماس بگیرید.
  • صداهای بلند: عامل دیگر که ممکن است پیش بیاید صداهای غیرمعمول مانند خراش یا جیغ است که از سیستم تهویه‌مطبوع می‌آید و می‌تواند نشان‌دهنده وجود مشکل در کمپرسور باشد. بروز این مشکل ممکن است به دلیل فرسوده‌شدن یاتاقان‌ها یا سایر قطعات آسیب‌دیده باشد.
  • نشتی: نشت مبرد یکی دیگر از مشکلات رایج در سیستم‌های تهویه‌مطبوع است و می‌تواند باعث ازکارافتادن کمپرسور شود. اگر متوجه نشت مبرد از سیستم تهویه‌مطبوع شدید مهم است که آن را دراسرع‌وقت بررسی کنید و به تعمیر موتور کولرگازی اقدام نمایید.

همیشه بهتر است مشکلات کمپرسور را دراسرع‌وقت برطرف کنید تا از آسیب بیشتر به سیستم تهویه‌مطبوع جلوگیری شود؛ لذا اگر متوجه هر یک از این علائم شدید مهم است که سیستم تهویه‌مطبوع خود را توسط یک تکنسین ماهر بررسی کنید. تکنسین‌های زبردست تعمیرکاران برودت دانش و تجربه می‌توانند در تشخیص و تعمیر موتور کولرگازی در تهران شما را یاری کنند و بنا بر تشخیص خود کمپرسور را تعمیر و یا تعویض کنند. برای تماس و ارتباط با ما اینجا کلیک کنید.

اجزای کمپرسور کولرگازی

برای تعمیر موتور کولرگازی و یا همان کمپرسور، بهتر است در ابتدا کمی با اجزای آن آشنا شویم:

  1. ترمینال
  2. لوله تخلیه
  3. صفحه سه‌پایه
  4. سرپوش پایین
  5. سرپوش بالا
  6. بدنه
  7. استارتر
  8. روتور
  9. لوله مکنده
  10. جمع‌کننده
  11. یاتاقان پایینی
  12. مافر
  13. صفحه میانی
  14. یاتاقان اصلی
  15. شافت کرنک
  16. ون
  17. رولر
  18. سیلندر

تعمیر موتور کولرگازی در تهران

 

مراحل تعمیر موتور کولرگازی

برای تعمیر کمپرسور کولرگازی باید مراحل زیر را طی کنید:

تشخیص مشکل

قبل از انجام هر کار تعمیری شناسایی علت اصلی مشکل ضروری است. این مرحله شامل بررسی اتصالات الکتریکی، بازرسی کمپرسور برای علائم آسیب یا سایش، بررسی رله کمپرسور و آزمایش سطوح مبرد می‌باشد.

اتصالات الکتریکی

اتصالات الکتریکی شل و یا آسیب‌دیده می‌توانند باعث ازکارافتادن کمپرسور شوند. حائز اهمیت است که در ابتدای کار اتصالات را بررسی کنید و از محکم و ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید.

آسیب‌های ظاهری و قابل‌مشاهده

مشاهده هرگونه آسیب در سطح ظاهری کمپرسور مانند ترک یا نشتی، بدان معناست که ممکن است کمپرسور نیاز به تعویض داشته باشد؛ زیرا کمپرسور آسیب‌دیده می‌تواند باعث شود سایر اجزای سیستم تهویه‌مطبوع نیز کارایی خود را از دست بدهند.

رله کمپرسور

رله کمپرسور یک قطعه الکتریکی کوچک است که عملکرد کمپرسور را کنترل می‌کند. اگر رله آسیب ببیند می‌تواند باعث کاهش عملکرد کمپرسور شود. تکنسین‌های حاذق تعمیرکاران برودت دانش و تجربه رله را آزمایش کرده و در صورت لزوم آن را تعویض می‌کنند.

آزمایش سطح مبرد

اگر کولرگازی به‌درستی دمای اتاق را کاهش نمی‌دهد امکان دارد ناشی از سطح پایین مبرد باشد. بروز این مشکل می‌تواند باعث گرم‌شدن بیش از حد کمپرسور و درنتیجه افت کارکرد آن شود. سطح مبرد باید با دستگاه فشارسنج و توسط تکنسین کولرگازی مورد آزمایش قرار گیرد.

تعویض قطعات معیوب

در تعمیر موتور کولرگازی یا همان کمپرسور، چنانچه کمپرسور معیوب باشد ممکن است نیاز به تعویض قطعات خاصی مانند موتور کمپرسور یا خازن استارت داشته باشد. انجام این مرحله مستلزم داشتن دانش در زمینه سیستم‌های الکتریکی و توانایی استفاده از ابزارهای متناسب با نوع کولرگازی، برای حذف قطعات قدیمی و نصب قطعات جدید است.

شارژ مجدد مبرد

پس از تعمیر یا تعویض کمپرسور سطح مبرد در سیستم نیاز به شارژ مجدد دارد. این فرایند یک امر بسیار حساس بوده که نیازمند تجهیزات و آموزش‌های تخصصی می‌باشد؛ زیرا شارژ بیش از حد یا شارژ کم می‌تواند سبب بروز آسیب بیشتری شود. شارژ مجدد مبرد شامل مراحلی است که در اینجا قصد داریم آن را شرح دهیم:

  1. شناسایی نوع مبرد: ابتدا مهم است که نوع مبرد مورد استفاده در سیستم توسط تکنسین تشخیص داده شود. مبردها انواع مختلفی دارند که رایج‌ترین آنها R-22 و R-410A هستند. دانستن نوع مبرد مهم است؛ زیرا انواع مختلف مبردها به روش‌های شارژ متفاوتی نیاز دارند.
  2. بررسی سطح مبرد: برای بررسی سطح مبرد در سیستم از یک گیج مبرد استفاده می‌گردد. در صورت پایین‌بودن سطح مبرد ممکن است لازم شود تکنسین مبرد بیشتری اضافه کند.
  3. اتصال شلنگ شارژ: در این مرحله از تعمیر کمپرسور کولرگازی، تکنسین شلنگ شارژ را به سیلندر مبرد و درگاه سرویس سیستم تهویه‌مطبوع متصل می‌کند.
  4. قبل از افزودن مبرد به سیستم اهمیت دارد که شلنگ شارژ هواگیری شود و فاقد رطوبت باشد. رعایت این موارد به جلوگیری از آلودگی کمک می‌کند و خالص‌بودن مبرد را در پی خواهد داشت.
  5. افزودن مبرد: تکنسین به‌آرامی مبرد را به سیستم اضافه می‌کند و فشارسنج و دما را در حین حرکت کنترل می‌کند.
  6. تست سیستم: پس از اضافه‌شدن مبرد سیستم تهویه‌مطبوع را روشن کرده و آن را تست می‌کنیم تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. دمای هوای تولید شده را مورد بررسی قرار می‌دهیم و سطوح فشار را در سیستم کنترل می‌کنیم.

تعمیر موتور کولرگازی در تهران

 

هزینه‌ی تعمیر موتور کولرگازی در تهران چقدر است؟

نمی‌توان قیمت دقیقی برای تعمیر کمپرسور کولرگازی در تهران ارائه داد؛ زیرا هزینه آن به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر کمپرسور آسیب جزئی دیده باشد، به طور مثال شیر معیوب گردیده و یا سیم دچار آسیب شده باشد هزینه تعمیر آن کمتر خواهد بود؛ اما درصورتی‌که آسیب وارده یک آسیب اساسی تلقی گردد بالطبع هزینه‌ی تعمیر بالاتر خواهد رفت به طور مثال اگر پیستون و یا میل‌لنگ دچار آسیب شده باشد، یک آسیب اساسی به‌حساب می‌آید.

اگر کمپرسور آن‌قدر آسیب‌دیده باشد که قابل‌تعمیر نباشد و یا هزینه تعمیر آن با هزینه‌ی تعویض تفاوت چندانی نداشته باشد، در آن صورت کمپرسور به طور کامل تعویض می‌گردد. برای برآورد هزینه‌ی تعمیر موتور کولرگازی در تهران با ما تماس بگیرید.

تعمیر کولرگازی تعمیرکاران برودت و تجربه

 

تعمیر کمپرسور کولرگازی در خانه!!

به‌طورکلی تعمیر کمپرسور کولرگازی به‌تنهایی و بدون حضور تکنسین مجرب توصیه نمی‌شود. کمپرسور جزء پیچیده و حیاتی یک سیستم تهویه‌مطبوع است و تلاش برای تعمیر آن بدون دانش و تجربه کافی می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است باعث آسیب بیشتر به سیستم شود.

یکی از دلایلی که توصیه نمی‌کنیم خودتان برای تعمیر کولرگازی اقدام کنید این است که کار بر روی کمپرسور کولرگازی به ابزار و تجهیزات تخصصی نیاز دارد و عملاً بدون آنها امکان‌پذیر نیست.

علاوه بر این، تلاش برای تعمیر کمپرسور به‌تنهایی ممکن است هرگونه ضمانت و گارانتی کولرگازی را از بین ببرد و می‌تواند منجر به خطرات ایمنی مانند شوک الکتریکی یا قرارگرفتن در معرض مبرد شود.

اگر مشکوک هستید که مشکلی در کمپرسور کولرگازی شما وجود دارد و یا به دنبال تعمیر موتور کولرگازی در تهران هستید بهتر است از متخصصین تعمیرکاران برودت دانش و تجربه مشاوره بگیرید آنها دانش، تجربه و ابزار و تجهیزات تخصصی لازم برای تعمیر یا تعویض ایمن و مؤثر کمپرسور را دارند.

جمع‌بندی تعمیر موتور کولرگازی

کمپرسور یا همان موتور کولرگازی جزء حیاتی سیستم تهویه‌مطبوع است و هزینه تعمیر موتور کولرگازی در تهران بسته به میزان آسیب و شرایط کمپرسور می‌تواند بسیار متفاوت باشد. تعمیر موتور کولرگازی دارای مراحل مختلی است و تعمیر آن در خانه توصیه نمی‌شود؛ زیرا به ابزار و تجهیزات تخصصی نیاز دارد و ممکن است هرگونه ضمانت آن را از بین ببرد پس بهتر است به تکنسین‌های مجرب سپرده شود. اگر در پی تعمیر موتور کولرگازی در تهران هستید با ما تماس بگیرید.